Seitan v těstíčku à la smažené "kuře"



Nejsem úplně fanoušek smaženého a obalovaného jídla, ani před přechodem na vegetariánství a následně veganství jsem na smažených a obalovaných pokrmech, neujížděla. Ano, ani obalovaný řízek jsem téměř vůbec nejedla.
Ale někdy na takovou prasárničku mám prostě taky chuť.
Dost mi to vzhledově připomíná kuřecí nugetky, ale vůbec netuším, jak je to ohledně chuťové stránky, protože jsem v žádném fast foodu nikdy nebyla a nikdy jsem žádné nugetky nejedla.
No ale každopádně tenhle pokus dopadl nadmíru dobře, takže se chci podělit o recept.








SUROVINY:
na 2 porce

  • 250g domácího syrového seitanu
  • trochu zeleninového vývaru na uvaření seitanu
  • 1 lžíce sojanézy
  • 2 lžičky sojové omáčky
  • 2 lžičky saké
  • 1 stroužek česneku
  • 2 lžíce slabé mouky
  • 2 lžíce bramborového škrobu
  • slunečnicový olej na smažení

POSTUP:
Seitan natrhejte na kousky a uvařte v zeleninovém vývaru. Nechte ho vychladnout.
V plastovém pytlíku (nejlépe ten na zapínání) smíchejte sojanézu, sojovou omáčku, saké a česnek. Přihoďte seitan, promíchejte, uzavřete a nechte ležet v lednici nejméně 1 hodinu, nejlépe přes noc.
Do pytlíku přidejte mouku a škrob a promíchejte, aby se všechny kousky seitanu obalily. Pytlík je šikovný v tom, že ho stačí jen uzavřít a zatřást s ním, všechny kousky se pak pěkně obalí.
Rozpalte dostatečnou vrstvu oleje na pánvi, nešetřete, nejlepší je mít nejméně 0,5 cm vrstvu. Obalené seitanové kousky položte na pánev a smažte je z každé strany do zlatova. Vyndejte je na papírové ubrousky, nechte do nich přebytečný olej vsáknout.
Servírujte teplé, nejlépe s miskou rýže, s porcí nějakého čerstvého zeleninového salátu a plátkem citrónu, či limetky.

2 komentáře:

  1. Hmm, tak jsem si konečně přes Instagram našla i tvůj blog a jsem nadšena – budu moct slintat nad mnohem větším množstvím fotek než obvykle! Všechno to vypadá naprosto delikatesně a jsem si jistá, že to stejně tak i chutná~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé děkuju moc!! :) Jsem hrozně ráda, že to slyším zrovna od tebe! :O :)

      Vymazat