Čakin šibori ze sladkých brambor スイートポテト茶巾しぼり



Tohle je už starší recept, bude mu už pár měsíců. Nějak jsem na něj zapomněla a při třídění a dopisování různých rozepsaných receptů jsem na něj narazila a vzpomněla jsem si, že jsem tohle přeci měla už dávno mít hotové.
Je to další výtvor, který vznikl ze sladkých fialových a žlutých brambor, které mi teta přivezla z Číny, takže jsem z nich prostě musela udělat něco speciálního.
Čakin šibori je velice častá technika tvarování wagaši, kdy vlastně do tenké látky (přesněji do plátýnka používaném při čajovém obřadu) zabalíte kuličku z jakékoli sladké, či slané hmoty a zatočením plátýnka se vytvoří na pohled velice zajímavý vzorek. Já z nějakého neznámého důvodu nemůžu takovou tenkou látku najít, takže stále ještě používám kapesník, ale myslím, že účinek má stejný.








SUROVINY:
na 9 ks


POSTUP:
Brambory oloupejte, nakrájejte a uvařte ve vodě do měkka, každou bramboru zvlášť, aby se navzájem neobarvily (nemyslím každý kousek zvlášť, ale každý druh/barvu brambory :D ). Slijte vodu a nechte brambory vychladnout, dejte každou barvu do vlastní misky, pak velice pečlivě rozmačkejte na jemnou kaši vidličkou. Přidejte do každé misky 80g nerikiri a oslaďte dle chuti, já přidala 1 lžičku cukru do každé misky, ale třeba sladit nebude třeba. Pokud bude bramborová kaše moc lepivá až tekutá, ohřívejte v mikrovlnce několikrát vždy 1 minutu a mezi ohříváním promíchejte a zkontrolujte konzistenci, já ohřívala třikrát každou barvu.
Nechte úplně vychladnout, chladnutím brambory ještě trochu ztuhnou. Pak z každé barvy odeberte vždy asi 1 lžičku kaše, vytvarujte z nich placku a obě dvě barvy přilepte k sobě, není třeba nějak zvlášť uhlazovat. Každou připravenou dvoubarevnou kouli dejte doprostřed tenkého plátýnka (já použila kapesník, ten je celkem silný, ale co už), zatočte (aby se sklady vytvořené při zatočení obtiskly do těsta a vytvořily pěkný vzor), trochu protáhněte do kapkovitého tvaru a spodek trochu zplacaťte o stůl, aby výsledná sladkost mohla stát a nepřevracela se.
Plátýnko opatrně roztočte, vyndejte sladkost na misku a takto pokračujte se všemi dalšími připravenými koulemi.





Podávejte se zeleným čajem mača (či jiným kvalitním neslazeným čajem), konzumujte co nejdříve.
Tvarujte je těsně před podáváním, pokud je chcete na později, přikryjte připravené koule potravinářskou fólií a nechte je v lednici, než bude jejich čas zatočení v látce a podávání.

Žádné komentáře:

Okomentovat