Edamame gohan 枝豆ご飯



Sháněla jsem sušené houby, tak mi táta jedny koupil, sušenou nakrájenou hlívu ústřičnou. Vypadalo to dost pochybně, ale řekla jsem si, že to přeci jen zkusím přidat aspoň trochu do rýže. K mému překvapení hlíva vypadala a chutnala jako kuřecí maso. Až tak moc, že jsem po snězení téměř celého rýžovaru začala panikařit, protože mi to prostě maso připomínalo opravdu extrémně, zkoumala jsem kousky hub velice pečlivě, z blízka, dokonce jsem šla hledat obal a číst složení. Opravdu se k mé obrovské úlevě jednalo o hlívu, asi začínám být paranoidní.


No, tedy, vlastně ani nevím, proč tady píšu o houbách, když je tohle jídlo hlavně o fazolích edamame, které mám moc ráda i jen tak uvařené v luscích a lehce posolené ale někdy je fajn z nich udělat něco trošku složitějšího (ne, že by tohle byl nějaký složitý recept, ale určitě je složitý víc, než jen vařené solené lusky, na které sem ale stejně někdy dám kraťoučký recept).





SUROVINY:
na 2 porce
1 hrnek=hrnek od rýžovaru o objemu 160ml

POSTUP:
Rýži propláchněte vodou a nechte ji 30 minut ve vodě nasáknout. Vodu slijte a rýži nasypte do rýžovaru. Přidejte k ní na proužky nakrájenou řasu kombu, sušené houby a vodu. Dejte vařit.
Zatímco se bude rýže vařit, připravte si edamame. Lusky dejte do hrnce s vodou, přiveďte k varu a vařte asi 3 minuty. Vodu slijte a nechte lusky trochu vychladnout. Pak stačí jednoduše každý lusk v místě fazole zmáčknout mezi prsy a fazole jednoduše vyskočí (někdy vyskakují až moc, dávejte pozor, abyste je nemuseli honit po kuchyni).
Jakmile se rýže uvaří, nechte ji ještě 20 minut v rýžovaru dojít. Pak přidejte vyloupané edamame, sůl, promíchejte a můžete servírovat.





Žádné komentáře:

Okomentovat