Tofu pudink s malinami



Otevřela jsem balíček silken tofu jen proto, že dělám článek o surovinách (snad ho budu mít už tenhle týden hotový), a pak mě trkne, že ho vlastně musím taky spotřebovat, když už ho otevřu. Chtěla jsem ho zpracovat nějak netradičně a jelikož jsem měla chuť na něco sladkého, ale při tom lehkého a osvěžujícího, padla volba právě na pudink.



Já zrovna oné sojové tofu chuti moc nefandím, i když jsem si už celkem zvykla a občas se i přistihnu, že si pochutnávám na obyčejném bílém tofu. Ale v dezertech je tahle chuť většinou dost divná.
V tomto pudinku je tofu v poměru k mléku celkem málo, proto není téměř vůbec cítit, jen lehce, příjemně, proto tenhle dezert bude myslím chutnat i těm, kteří tofu zrovna dvakrát nemusí. Nejdůležitější je mandlové aroma-není nutné, ale tímto pudink ozvláštníte a navíc přebijete téměř všechnu chuť sóji.

Není moc sladký, proto jsem do ovocné omáčky dala ještě trochu javorového sirupu, aby byla sladší a pudink doplnila. Samozřejmě si můžete udělat omáčku jakoukoli, ale určitě bych volila nějaké ovoce.



Inspirovala jsem se tady.

SUROVINY:
na 4 porce
  • 180g silken tofu
  • 5 lžic javorového sirupu
  • 450ml sojového mléka
  • 3,5 lžic agaru ve vločkách
  • 1/2 lžičky mandlového aroma
  • 1 hrnek malin+2 lžíce citronové šťávy+2 lžíce javorového sirupu

POSTUP:
Do mixéru dejte tofu, javorový sirup, sojové mléko, mandlové aroma a dohladka rozmixujte. Přelijte tekutinu před jemné síto do hrnce, přidejte agar a za stálého míchání přiveďte k varu. Vařte 3-5 minut na středním plameni, pak sundejte z plotny a znovu přelijte přes jemné síto.
Směs rozdělte do připravených formiček, nechte 30 minut lehce vychladnout, pak je přemístěte do lednice a nechte je zcela ztuhnout, trvá to nejméně 1,5 hodiny.


Před podáváním si připravte malinovou omáčku-maliny (ať už mražené či čerstvé) dejte do rendlíku, přidejte citronovou šťávu a javorový sirup a vařte tak dlouho, dokud maliny nejsou rozmačkané a nevytvoří se omáčka.
Vychlazený pudink pak už jen vyndejte z lednice, opatrně vyklopte na talířek (je dobré ostrým tenkým nožem naříznout pudink po jeho obvodu), přelijte malinami, ozdobte mátovými lístky (ehm...já tam strčila bazalku, nechtělo se mi jít ven na zahradu pro mátu lenost level Fumi) a podávejte.

1 komentář:

  1. No konečně šance využít agar. Máš úžasný blog a všechny recepty naprosto skvělé. Fakt se těšim až je prubnu!

    OdpovědětVymazat