Bramborové švestkové knedlíky s marcipánem



Dobře, tenhle recept přidávám s trochu větším zpožděním, ale určitě příští rok bodne. Občas si kupuji kulinářské časopisy, pokud mě zaujme obálka nebo recept uvnitř a v říjnu to byl právě časopis Apetit se švestkovými knedlíky z bramborového těsta plněnými marcipánem. Já ovocné knedlíky miluji, nejradši mám borůvkové, ale nepohrdnu žádnou náplní. A protože letos byla velká úroda švestek, zvolila jsem jako náplň právě je. Recept na těsto jsem prakticky neměnila, byla v něm vejce, která jsem nepoužila, a i přes to těsto krásně drželo, praskl mi pouze jeden knedlík, což je myslím úspěch. S těstem se opravdu krásně a jednoduše pracuje a pokud vám nějaké knedlíky zbydou, dají se zamrazit a pak kdykoli z mrazáku vytáhnout.





A marcipán tyto knedlíky okamžitě posune na vyšší level, od teď švestkové a meruňkové knedlíky nebudou jinak, než s marcipánem uvnitř. 

SUROVINY:
množství knedlíků je různé podle počtu švestek, mně vzniklo 13 gigantických knedlíků :D 
  • 700g vařených brambor
  • špetka soli
  • 100g dětské krupičky
  • 2 lžíce bramborového škrobu
  • asi 150g hrubé mouky
  • 750g čerstvých švestek
  • 50g marcipánu
  • na ozdobu-rozpuštěné kakaové máslo, mletý mák, moučkový cukr
POSTUP:
Uvařené a vychladlé brambory promačkejte přes speciální mačkadlo na bramborové těsto nejméně dvakrát, aby bylo hezky jemné. Pokud mačkadlo nemáte, doporučuji nastrouhat na struhadle na jemno, určitě nepoužívejte mačkadlo na bramborovou kaši, protože by se vám nepodařilo brambory rozmačkat úplně jemně, zbyly by vám v těstě kousky a těsto by se vám nepovedlo a rozpadalo by se.
Přidejte sůl, krupičku a škrob, promíchejte rukama, pak přidejte polovinu mouky, promíchejte a podle toho, jak těsto bude vypadat, mouku ještě přidávejte. Mělo by být celkem tuhé a lepit pouze málo.
Švestky nařízněte na polovinu, opatrně otevřete, vyndejte pecku a místo ní vložte kousek marcipánu. Švestku zavřete a takhle pokračujte se všemi.





Bramborové těsto rozdělte na tolik částí, kolik máte švestek. Z každého kousku udělejte placku (pokud těsto lepí, pomáhejte si hrubou moukou tak, že pracovní plochu a ruce si vždy poprášíte), doprostřed vložte švestku a obalte ji pečlivě v těstě.
Ve velkém hrnci přiveďte vodu k varu, vhoďte do ní knedlíky a vařte tak dlouho, dokud nevyplavou na povrch.
Nakonec knedlíky posypte mletým mákem, moučkovým cukrem, rozpuštěným kakaovým máslem a můžete si chrochtat.

Žádné komentáře:

Okomentovat