*vegan* Pomerančové makové muffiny


Tenhle recept jsem už dávala na svůj minulý blog, který jsem ovšem zrušila spolu se všemi recepty. Přišlo mi to docela škoda, a tak tenhle recept opět zveřejňuji, protože si to opravu zaslouží.




Miluju mák a tyhle muffiny jsou božské. Je v nich lehce cítit pomeranč, jsou krásně nadýchané, lehké a chutné. Zatím jsem je dělala pouze jednou, protože je ještě spousta věcí, co chci zkusit upéct nebo uvařit a vylepšit. Rozhodně jsem je ale nedělala naposledy a pokud nastane situace, kde bude třeba zazářit s veganským jídlem, sáhnu určitě právě po tomto receptu, protože se jedná o jistotu.
Prostě a jednoduše-nikdo vám neuvěří, že se jedná o veganské muffiny-bez vajec, mléka a másla.


SUROVINY:

  • 120g hladké bílé mouky
  • 60g celozrnné hladké mouky
  • špetka soli
  • 1 čajová lžička prášku do pečiva
  • l čajová lžička kvalitního vanilkového aroma
  • kůra a šťáva (cca 60ml) z 1 pomeranče 
  • 60ml mandlového mléka
  • 40ml oleje
  • 1/2 rozmačkaného úplně zralého banánu
  • 3 polévkové lžíce máku
  • 65g třtinového cukru



POSTUP:

Ve dvou mísách smícháme zvlášť suché ingredience a zvlášť mokré ingredience. Do mokrých ingrediencí postupně vmícháváme suché, až nám vznikne těsto. Jím naplníme formu na muffiny vyloženou košíčky a pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 15-20 minut, nebo dokud se na špejli, kterou píchnete do muffinu, nelepí těsto.


3 komentáře:

  1. Pokud chutnají stejně skvěle, jak vypadají, tak to bude mňamka! Ukládám si recept :)
    Moc děkuju za komentář!! Tady ty komentáře mě vždy hrozně povzbudí! Musím se přiznat, že včera jsem se po dlouhé době zvážila a zase jsem měla o kilo víc.. Samozřejmě jsem ráda, ale taky mě to.. no prostě děsí, co si budu nalhávat. Na jídle samozřejmě neubírám, snad to ani nejde, mám pořád hlad :D a prostě se snažím spolehnout na tělo a stejně jako ty píšeš - až bude mít dost, tak mi snad řekne: jo dobrý, zásoby už mám, můžeš jíst mín! Navíc si taky myslím, že až se mi opět rozjede mensturace, spousta energii bude potřeba i na ni. Taky nejím pořád úplně nezdravé věci a když jsem si váhu dokázala udržovat v době, kdy jsem jedla na co jsem měla chut, proč ne ted, když navíc 2x do týdne chodím do fitka? :) Takže ještě kilo přiberu, zkusím udržovat zda se mi dostaví mencez a pokud ne, tak budu přibírat dál..:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem si je dnes upekla a musím říct, že jsou naprosto výborné!!! Nic komplikovaného a přesto bomba! Děkuji za recept, napeču i kolegyním do práce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu?!! Moc děkuju, hrozně moc mě to potěšilo!! :)

      Vymazat